Jak Zgubić Brzuch? Co Jeść i Jak Ćwiczyć Aby Mieć Płaski Brzuch?

jak zgubić brzuch

Czy jest jakaś dobra odpowiedź na pytanie, jak najszybciej zgubić brzuch? Czy po ciąży chudnie się inaczej? Jak ważne dla całego ciała są mięśnie brzucha? Mięśnie brzucha wspierają tułów, umożliwiają ruch i utrzymują narządy w miejscu, regulując wewnętrzny nacisk w jamie brzusznej. Głębokie mięśnie brzucha, wraz z mięśniami pleców, tworzą mięśnie rdzenia i pomagają utrzymać ciało stabilnie, a także chronią kręgosłup.

Wszystkie nasze ruchy są napędzane przez tułów – mięśnie brzucha i plecy współpracują ze sobą, aby wspierać kręgosłup, gdy siedzimy, stoimy, pochylamy się, podnosimy rzeczy, ćwiczymy, etc. Z tego też względu warto wzmacniać tę partię i zgubić nadprogramową oponkę. Chodzi bowiem nie tylko o doskonały wygląd, ale także o zdrowie.

 

Wstęp do sposobu na to jak szybko zgubić brzuch

Istnieje wiele ćwiczeń na brzuch, które możesz dostosować do własnych potrzeb i kondycji. Tryumfy ostatnio robią na przykład ćwiczenia ABS, które nie wymagają ani skoków ani sprzętu. Dla tradycjonalistów polecane są skakanka (także ta z obciążeniem), regularne długie spacery, trening cardio, czy też wykonywanie skrętów tułowia z ciężarkami. Można jednak ćwiczyć także bez sprzętu, jedynie masą swojego ciała, po prostu na podłodze swojego salonu lub sypialni.

 

Dieta, która pomaga zgubić brzuch

Oprócz tego, że jest czynnikiem ryzyka wielu chorób, nadmiar tłuszczu w jamie brzusznej może powodować wzdęcia, a także ograniczać ruchliwość. Co zatem musisz wiedzieć, by jak najszybciej zgubić brzuch?

  1. Ogranicz kalorie, ale nie za dużo, ponieważ spożywanie zbyt małej ilości kalorii może spowodować znaczny spadek tempa metabolizmu.
  2. Jedz więcej błonnika, zwłaszcza tego rozpuszczalnego, ponieważ absorbuje on duże ilości wody i spowalnia przechodzenie pokarmu przez przewód pokarmowy. Ponadto może zmniejszać liczbę kalorii, które organizm jest w stanie przyswoić z pożywienia. Spożywając błonnik rozpuszczalny, zmniejszasz również ryzyko gromadzenia się tłuszczu wokół narządów, co zmniejsza obwód talii i ryzyko chorób. Dobrymi źródłami błonnika rozpuszczalnego są owies, siemię lniane, awokado, rośliny strączkowe, brukselka i jeżyny.
  3. Bierz probiotyki, czyli żywe bakterie, które odgrywają dużą rolę w utracie i utrzymaniu wagi. Produkty probiotyczne obejmują niektóre rodzaje jogurtów, kefirów, kimchi i pikle. Dostępna jest również szeroka gama suplementów probiotycznych.
  4. Pij koktajle proteinowe – zapewnienie wystarczającej ilości białka w diecie może przyspieszyć metabolizm, zmniejszyć apetyt i wspomóc utratę tłuszczu, zwłaszcza z brzucha.
  5. Jedz pokarmy bogate w jednonienasycone kwasy tłuszczowe – czyli oliwę z oliwek, awokado, orzechy i nasiona.
  6. Ogranicz spożycie węglowodanów, zwłaszcza rafinowanych – osoby spożywające produkty pełnoziarniste są o 17% mniej narażone na nadmiar tłuszczu w jamie brzusznej.
  7. Dodaj ocet jabłkowy do swojej diety, ponieważ kwas octowy może zmniejszać gromadzenie się tkanki tłuszczowej.
  8. Unikaj płynnych kalorii takich jak napoje gazowane, energetyczne, dosładzane soki.
  9. Pij wodę – woda może pomóc w utracie wagi poprzez tymczasowe zwiększenie tempa metabolizmu. Po drugie, picie wody przed posiłkami może sprawić, że poczujesz się pełniejszy, więc ostatecznie zjesz mniej kalorii. Po trzecie, może pomóc złagodzić zaparcia i zmniejszyć wzdęcia brzucha.
  10. Jedz jajka – są zdrowe, bogate w białko i mają kilka unikalnych właściwości odchudzających. Spożywanie jajek na śniadanie w ramach diety niskokalorycznej może powodować do 65% większą utratę wagi w ciągu ośmiu tygodni w porównaniu z innymi rodzajami produktów śniadaniowych. Wykazano również, że śniadanie jajeczne znacznie zmniejsza spożycie kalorii przez następne 24 godziny.
  11. Jedz tłuste ryby lub spożywaj olej rybny – kwasy tłuszczowe omega-3 mogą pomóc zmniejszyć gromadzenie się tłuszczu w wątrobie i jamie brzusznej.
  12. Ogranicz spożycie dodanego cukru – badania wykazały bezpośredni związek między wysokim spożyciem dodanego cukru a większym rozmiarem talii, szczególnie u osób pijących napoje słodzone cukrem.
  13. Pij (niesłodzoną) kawę lub zieloną herbatę – picie kawy zwiększa liczbę spalanych kalorii o około 3–11% , picie herbaty lub przyjmowanie suplementów z ekstraktem z zielonej herbaty zwiększa spalanie tłuszczu do 17% i spalanie kalorii o 4%. Co jednak najważniejsze, badania na zwierzętach i ludziach wykazały, że picie kawy i herbaty może zmniejszyć ryzyko gromadzenia się tłuszczu na brzuchu, pomagając zmniejszyć obwód talii.
  14. Nie pij za dużo alkoholu – alkohol zawiera 7 kalorii na każdy gram, co częściowo wyjaśnia, dlaczego napoje alkoholowe są zwykle obciążone płynnymi kaloriami. Chociaż umiarkowane picie prawdopodobnie nie wpłynie na przyrost masy ciała, intensywne spożywanie alkoholu zawsze wiąże się ze zwiększonym przyrostem masy ciała, zwłaszcza w okolicy brzucha.

Jak zgubić brzuch i boczki przy pomocy prostych ćwiczeń?

jak zgubić brzuch

Nieważne, czy zastanawiasz się jak zgubić brzuch po ciąży, czy po prostu chcesz schudnąć – warto używać prostych ćwiczeń ABS, dzięki którym obwód talii i boczki zmniejszą się:

  1. Połóż się na plecach z ugiętymi kolanami i stopami płasko na podłodze, rozstawionymi na szerokość bioder. Połóż dłonie na udach, na klatce piersiowej lub za uszami. Powoli podnieś się w kierunku kolan, aż ramiona znajdą się kilka centymetrów nad podłogą. Utrzymaj pozycję przez kilka sekund i powoli opuść. Wykonaj kilka powtórzeń.
  2. Połóż się na plecach z ugiętymi kolanami i stopami płasko na podłodze, rozstawionymi na szerokość bioder. Połóż dłonie na klatce piersiowej lub za uszami. Powoli skręć się w kierunku bioder, aż ramiona znajdą się nad podłogą. Utrzymaj pozycję przez kilka sekund i opuść. Wykonaj 12 ukośnych brzuszków i powtórz po przeciwnej stronie.
  3. Połóż się na podłodze, opierając się na przedramionach i palcach stóp. Trzymaj nogi prosto, a biodra uniesione, aby stworzyć prostą i sztywną linię od stóp do głów. Twoje ramiona powinny znajdować się bezpośrednio nad łokciami. Skoncentruj się na utrzymywaniu skurczu mięśni brzucha podczas ćwiczeń. Przytrzymaj tę pozycję przez 5 do 10 sekund i powtórz 8 do 10 razy.
  4. Połóż się na boku, opierając się na łokciu. Twoje ramię powinno znajdować się bezpośrednio nad łokciem. Wyprostuj nogi i unieś biodra, aby stworzyć prostą i sztywną linię od stóp do głów. Przytrzymaj tę pozycję przez 5 do 10 sekund i powtórz 8 do 10 razy. Powtórz ćwiczenie po drugiej stronie.
  5. Połóż się na plecach z ugiętymi kolanami i stopami płasko na podłodze, rozstawionymi na szerokość bioder. Połóż dłonie na klatce piersiowej. Powoli przyciągnij kolana do klatki piersiowej, trzymając je zgięte pod kątem 90 stopni, aż pośladki i kość ogonowa oderwą się od podłogi. Utrzymaj tę pozycję przez chwilę i powoli opuść się. Wykonaj 12 brzuszków.

 

Przeczytaj także:

Co to jest efekt jojo i czy można go uniknąć?

L-karnityna – czym jest i czy warto ją stosować?

Spalacze tłuszczu – sklep